Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 11, 2010

PrInCeSs QiFaH

Syukur Alhamdulillah kehadratNya kerna dikurniakan anak perempuan yang sangat bijak, comey...
Yang di berikan nama penuh maksud.
Puteri -  anak perempuan
Nur - cahaya
Thaqifah - yang cerdik
Shahidah - Yang menyaksi/ berjasa / Mati syahid.
amin mudah2an dengan berkat nama yang saya bagi anak saya menjadi seorang anak yang soleha.
Orang kata menjaga anak perempuan lebih susah dari menjaga anak lelaki...
yeaa saya akui itu semua...
setelah menjakau 5 tahun anak saya semakin nakal..
nakal lebih dari sebelum2 nie...
mungkin dia cuba minta perhatian...
mungkin sebab saya selalu ada dengan nya berbanding dengan keadaan sebelum2 nie...

kadang2 kenakalannya mencabar kesabaran saya...
tahap marah yang sangat tinggi...
da puas saya marah...
marah bukan sebab saya tak sayangkan dia...
tapi itu adalah didikan yang terbaik...
hanya dia permata hati ku...

saya akui bila saya berjauhan ngan nya..
terasa rindu dan sunyi..
hilang gelak ketawa di rumah...
aktiviti menyakat tiada...
rindu saat2 bersamanya...

tapi tu la dugaan untuk aku mendidik seorang anak perempuan...
bagi aku bia kenakalan sekarang...
bia didikan yang aku bagi kat dia satu ari nanti menjadi jalan untuk dia da besar...
saya sentiasa berdoa semoga dia mengerti kasih sayang,
pengorbanan saya kepada dia 1 ari nanti..
bukan balasan yang saya minta...
cuma saya mahu yang terbaik untuknya...
dan darinya...

Dengan keakraban hubungan saya dengannya agak 1 hari nanti dia mampu meluahkan segala perasaan dia ngan saya tanpa rasa segan ..
boleh berbincang segala hal dengan rasa selesa.
saya cuba jadi seorang ibu yang memahami isi hati dan perasaan anak perempuan saya.

Realitinya bukan mudah untuk saya mendidik anak perempuan
Saya sendiri mendidik anak, kene banyak sabar...
dan didik anak dengan hikmah merekalah satu-satunya anugerah dari ALLAH buat kita amanah yang perlu kita jaga dan bimbing sebaiknya.
Kelak kita akan dipersoalkan ...
 
P palang S : Rindu telatah kamu sayang!!!

No comments: