Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 19, 2011

52Kg tu Maintain ke??

Assalammualaikum...

Time bulan puasa aritu sibukla nak  timbang berat badan 
55Kg da cukup merunsingkan kepala la...
Mula sibukkan diri nak diet takut baju kurung tak muat...
orang lain puasa kurus saya puasa naik lak berat badan...
pastu time raya alhamdulilah saya muat pakai baju yang di tempah..
tak tahula saya ni da kurus atau baju tu besar..

Time raya sampai la raya haji saya tak pernah timbang2..
redha je kalau badan saya naik...
tapi heran balik je cuti Deepavali 
ramai klik cakap saya kurus!!

Ni betul2 ke saya kurus atau nak menjaga hati saya??
tapi saya tak rasa pun pe2 perubahan...
cam sama je berat badan...
Finaly saya timbang juga malam 17 Nov
wah menarik perhatian...
Patutla saya boleh berbaju kebaya time atie bertunang
rupa2ye berat badan saya da mencecah 52Kg...
da hilang lagi 3Kg...
Menakjubkan...

Mustahil sungguh...
sebab saya adalah golongan yang sangat kuat makan...
Pagi je saya mesti makan nasi lemak / Meehun / Mee goreng
Lunch mesti makan lauk berlauk...
tu belum masuk lagi bab2 makanan enak masakkan Puan Besar..
belum lagi nafsu makan lepas Muchit balik kerja...

Tapi maner la berat badan saya ley kureng begitu banyak...
bagi saya tak kisah berape pun berat badan saya...
Yea2 saya tipu...
bukan tak kisah... 
berapa Kg berat badan 
tapi hanya tahap 55Kg sahaja dah mencukupi untuk saya...
kalau lebih2 berat tu mau gakla saya mengamalkan diet yang sihat...
sebab saya da pernah melahirkan zuriat..
dan tak mustahil badan tak akan naik...
so saya kena maintain jaga berat badan saya...
dari badan yang naik tapi tak pernah melahirkan zuriat...
camner citer tu???

Cuba bayangkan andai mereka2 melahirkan zuriat di kala berat yang tak memuaskan hati mereka
kalau dapat orang kaya rasanya tak pe kot ...
ley sponsor in out...
so persoalannya...
adakah saya perlu menambahkan lagi berat badan atau biakan saya terus mentainkan berat badan yang comey molek ni??
*masuk bakul angkat sendiri*

P palang S : Maafla kalau yang terasa... Tunggu update blog2 yang terasa lak....Chill

No comments: