Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 01, 2012

JONGGING

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Minta maaf la.. ini bukan lah entry yang bersifat diskriminasi terhadap fizikal seseorang ye.. ini hanyalah dari pemerhatian saya je..

Apa tujuan kita berjoging... antaranye ialah untuk menjaga kesihatan kita supaya sntiasa sihat dan segar.. selain itu untuk mengekalkan stamina kita jugak.. ada jugak yang bersenam untuk menguruskan badan :)

Korang selalu x g jogging? kalau korang g berjoging kat mana-mana kawasan riadah, korang perasan tak, kebanyakkan yang berjoging ni adalah orang yang kurus-kurus je... Saya lebih merujuk kepada golongan remaja la...

Mane pergi orang yang berbadan lebih berisi tu.. adakah diaorang ini kurang keyakinan untuk berhadapan dengan masyarakat untuk menjalankan aktiviti ini... Adakah bila dah kurus baru boleh berjoging di tempat awam? ( makcik2 or pakcik tua yang gemuk pon ramai, tapi dieorang ni join senam robik anjuran persatuan dieorang kut)

Ni tak, bile pergi mane2 je tempat beriadah, kebanyakan nye ialah insan2 yang memang sudah mempunyai bentuk badan yang solid.. kadang² ada gak member yang berniat nk g jogging sebab nak cuci mata :)

So pada yang berisi tu kenala rajin² bersenam sebab takkan nak biakan badan tu semakin naik seperti di pam² lagi yang masih bujang.
Yang da ada status berkahwin lagila di galakkan bersenam... Untuk mengelakkan si sang suami berpaling arah. Pada suami yang setia segalanya alhamdulilah..

Walau apa-apapun kita kena berfikiran positif.. mungkin sebab diaorang ni kerap melakukan senaman, tu yg bentuk badan die tu d'bomb je kan :) Pendapat korang cam mane? hehhe


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: