Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 08, 2012

Lama VS Baru

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Setelah sekian lama impian nak tukar meja makan baru akhirnya tercapai jua...
Alhamdulilah... Berkat kesabaran...
Tujuan utama meja makan lama di tukar... kaki meja da semakin rancak menari2... silap hari bulan makanan atas meja boleh terletak di lantai kerana kerancakkan tarian kaki meja itu... paling sayang bila cermin meja pasti akan pecah berkecai.... so sebelum semuanya berlaku... kenala saya menukarnya...


Pilihan utama sudah tentu meja makan jenis bulat dan yang jenis Marble... Alhamdulilah Muchit pun berciterasa sama dengan saya... saya mula jatuh cinta dengan meja makan Marble sejak Ummi membeli untuk meja makan di rumah klang...


Jadi Operasi mencari meja makan pun bermula... banyak sangat jenis Marble yang di jual tapi adakah dia jenis yang Original atau hanya pelekat bercorakkan Marble... Nasib baikla saya dan muchit tahu berdasarkan pengalaman... dan akhirnya saya dapat mencari Meja makan yang saya idamkan pada 1may...
Pemprosesan penghantaran mengambil masa lebih kurang 6 hari...

Finally semalam Meja makan itu jadi milik kami.... da selamat sampai di rumah cuma saya masih tidak dapat merasmikan kerena saya pulang lewat semalam... agak lewat... lebih kurang pukul 1.30am.... Muchit dan Pn.Besar yang menyusankan dan terpaksa letakkan kerusi lagi 2 di tempat lain untuk ditidak nampak terlalu tersirat di ruang makan... kerusi2 itu akan di gunakan pada hari2 yang terpenting je....
Meja makan lama saya bukan berakhir di Tong sampah... di simpan di stor di bilik atas... mungkin ada kegunaan untuk masa akan datang... Kerusi lama masih berkualiti baik...



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: