Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 17, 2012

Gemuk dengan jayanye

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Subahanallah...
Mengucap saya bila saya timbang berat badan saya sendiri dan tengok angka yang tertera pada penimbang...
Ya allah dari berat 51kg sekarang hampir mencecah 55kg... Orang kata usia 30an ni makin berisi makin susah untuk turunkan berat badan... Betul ke?? Takutnya saya... Mesti menanges baju2 saya dalam almari yang tak dapat saya sarungkan lagi...
Versi menguruskan berat badan bermula... Tapi mampukah saya?? Kalau orang tengok rutin harian pemakanan saya pasti akan rasa takut... Pasti ada yang akan cakap... Huh patutla naik berat badan.. Pagi sudah jadi kewajipan nasi lemak untuk saya... Tengahari nasi lauk bercampur... Petang makan kueh mueh/keropok leko/pisang goreng.. Malam makanan berkhasiat nasi berlauk lagi... Belum part merehatkan minda minum di kedai... Sudah pasti adanye makanan ringan nak masuk ke mulut ni... See camner berat badan tak naik hampir 4kilo...
Bila isu nak diet je... Ada je nafsu makan tu datang.. Macam2 kepala ni fikir... Ya allah risaunye berat badan saya camni.. Kadang2 jadi tekanan juga bila time nak g kerja.. Kebanyakkan baju kemeja ngan skirt da tak muat di sarung... Saya baru ade 1 zuriat jadi saya kena maintainkan berat badan saya seperti sedia kala...
Mampukah saya... Semoga saya berjaya misi menurunkan berat badan kali ini...
إن شاء الله


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: