Tuesday, June 16, 2009

Adakah aku K.I.S.A.H????

Tahla apa yang aku nak tulis untuk n3 kali nie...
mungkin tentang perasaan??
mungkin juga tentang nasihat??
atau...
sekadar suka2....
aduhaiiii...
penin2 pala oden...
Okey2 aku de idea...

pe korang kan buat bila kite de kawan yang punyai perasaan iri hati??
perlu ke kite teruskan berkawan...
atau menasihatkan??
tapi...
kalau orang tu tak nak dengar camner??
ngan kawan2 pun nak cemburu....
pelik2 dunia sekarang nie kan....

Aku paling tak suka...
bila orang tu rasa diri dye bagus...
bila de perubahan sikit mula la....
cam Anjing jalanan....
nak menyalak jea....

Nak kata tak berpelajaran aku rasa semua orang dberi pelajaran...
tah pe yang dye sakit hati ngan aku...
aku sendiri tak tau....

Zaman sekarang nie....
da berubah dan terlalu sangat banyak pelakon...
kalah pelakon kat Tv tu...
depan kite semua orang suka...
senyum2 smpai ke telinga....
ley jadi kerang busuk...
blakang kite...
allah jea yang tahu.....

so kalau nak bkawan...
kawan jea smua ngan semua orang...
biala orang tu buruk ker..
bodoh ker..
tak cantik ker...
yang penting kite berkawan...

Ni tak kalau kawan tu silap skit...
buruk sikit...
hodoh sikit mula la tak moh berkawan....
memilih sangat...
kalau semua orang tak nak berkawan ngan orang tu
sape yangg sudi lak nak berkawan ngan orang
yang hodoh tu??
yang buruk tu??


pe2 pun korang fikir pasal aku...
aku tak peduli...
ada aku kisah??
de aku cuit baju korang....
so jangan sibuk2 pasal aku....
sape jea nak bkawan ngan aku...
pe hak korang nak jeles???
perlu ke de perasaan jeles tu??
pe hak korang nak cakap aku bukan2???

yang penting aku cari duit ngan kerja yang halal....
aku tak ganggu or menyusahkan korang...
aku tak menyalak2 cam korang sampai nak kecoh 1 dunia....
as long aku Happy ngan life aku dan kawan2 aku....

tak semua orang yang depan kite baik tu...
sukakan kite...
tapi hakikat???
orang lain yang akan tahu...
terima hakikat kat dunia nie bukan smua tu jadi milik kite...
so jangan la tamak tuk berkongsi kawan...
jangan la bsikap memilih kawan....

bukan tiap hari kite di atas...
kadang jatuh kebawah...
dan susah untuk kite bangkit andai dah jatuh terduduk....

p/s: hurai suka2 takde kena mengena ngan sape2...
andai de yang terasa...
maaf di minta....
aku sekadar berEMOSI

2 comments:

exa_belle said...

sabar la bebanyak yer puteri...mana mana pergi pun ada manusia manusia durjana yang suka iri hati...dan hasad dengki...pada pandangan exa orang yang selalu tak puas hati dengan kita tu maknanya dia tak boleh nak jadi macam diri kita...sebabtu asyik tak puas hati...puteri butakan mata pekak kan telinga ye...jangan dok layan perasaan nanti migrain...

princessjersidd said...

thanx exa..puteri tengah memcuba nie....
doa2kan puteri berjaya yea...
orang tu tamak kalau tu kawan dye orang len xley bkwan...
adil kerr