Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 30, 2009

Note untuk seorang sahabat

aku terkejut bila aku mbaca blog kawan aku sdiri..
aku tau blog tu dtuju khas untuk aku...
aku rasa sangat kecewa coz pe yang aku sampaikan...
tapi lain plak yang dsampaikan...
aku tak suka bila orang len cuba pndai2 tambahkan citer...

bila aku start dengar citer yang kureng menarik aku terus call si penyampai tu...
1 soalan ke 1 soalan aku tanya...
kenapa dan mengapa...
kenapa aku tak pernah citer pe2 kburukan pasal si penyampai...
sedangkan aku tau sape dye...
tapi dye tgamak bcerita pasal aku...

nak rampas kawan2 aku sebab dye takde kawan...???
bukan kawan2 aku sjahat tu sampai tak sudi bkawan ngan dye...
dorang bukannye memilih kawan...
tapi jangan sanggup buat aku cmtu...
burukkan aku pada kawan...

aku tak nak percaya ngan pe yang orang len katakan...
sebab belum de bukti depan mata...
aku tak pernah terkena...
tapi bila jadi camnie...
kadang2 aku rasa sakit penyesal...
kenapa tak dengar kata kawan2 b4 nie...
patutnya aku kena bjaga2 sblum tkena...

aku nak menyesal skali pun tak guna...
nak nanges air mata darah pun takde
semua da terjadi....


kalau citer pasal aku bley dceritakan.........
tak mustahil pasal orang len nyer citer dye ley sampaikan...

kite tengok dan lihat sahaja...
sedikit pun aku takde niat nak kutuk2 kawan2 aku...
aku bahgia ngan kawan2 aku..
aku kenal dorang da lama....
kenapa mesti aku musnahkan psahabatan yang tjalin lama...

aku tau aku tak pernah idup susah bsama dorang...
tapi aku sayangkan dorang cam adik bradik aku...
tapi bila si penyampai mula sampai sesuatu...
keadaan kami jadi keruh,...


Pet, meh aku explain pe yang cuba si penyampai tu sampaikan....
bak kata penyampai tu...
mungkin pemahaman korang salah....
tu sebab keadaan jadi keruh...

Aku dikatakan cuba mahu melihat kejatuhan orang...?
okey aku explain pe yang cuba aku sampaikan...
aku kata ko nak tengok si S tu jatuh bila dye ilang si Penyampai tu....
sebab si Penyampai tu da cukup baik untuk si S..
mungkin penyampai tu salah mnyampaikan...

untuk pengetahuan smua...
aku tak pernah de sikit pun perasaan ngan si S tu...
sekadar perasaan sayang sorang sahabat...
Tuk si penyampai::
pe aku buat tuk si S tu time dye lambat g kerja...
skadar kejut dye bangun tido...
Sebab aku dengar bunyi alarm Hp...
tolong gosokkan baju...
sebab dye da lambat g kerja...
rasanya tak salah tolong menolong...

Aku dikatakan hipokrit...?
Atas Namne Allah aku tak pernah cakap pasal hiprokrit...
cuba ko gtau aku pe yang dmaksudkan pasal hiprokrit....
hiprokrit dari segi apa???

Aku dikatakan cuba meniru orang lain...?
yea memang ko tak pernah guna duit aku walaupun 1 sen...
aku akui cuma aku tak pernah cakap ko meniru cara orang lain...
aku cuba sampaikan ko suka tengok cara orang len bgaya...
bukan meniru....
so dalam kesimpulannya...
ko mengikuti pengedaran zaman...
salah ke aku cakap camtu...
kalau salah aku minta maaf....
cam ko kata slagi bduit n mampu tak salah nak bagaya...
tapi kenapa orang len sampaikan maksud tsurat aku dalam maksud yang lain??

Aku dikatakan berhati busuk...?
Subahanallah aku tak pernah skali2 cakap ko ni busuk hati...
dan untuk pengetahuan ko skit pe kebusukan ko tu takde terkena ngan aku...
andai ko btul2 de sifat busuk ati tu...
tapi nape mesti orang cakap camtu??

aku sedih sangat2 sbab ko kawan aku...
kenapa orang len nak musnahkan hubungan aku ngan ko??
kalau aku nak kutuk sape2 pun kawan2 aku...
bukan baru sekarang...
baik dari dulu....

pastu aku baca blog ko aku terus call si penyampai tu...
tak cukup ngan call aku Ym ngan dye...
aku tak tahu camner aku nak explain...
tapi percayala sikit pun aku tak pernah ngata ko pada orang luar...
lagi2 orang tu tak kenal lagi sape ko
tak kenal lagi bila ko da start meroyan...

tpulang pada ko dan kawan2 nak fikir aku camner...
andai nak bsemuka..
aku sanggup...
janji keadaan aku ngan ko pulih cam sedia kala...

kalau aku sebusuk hati dye...
nak saje aku sampaikan pe yang dye kutuk pasal orang2 len...
yang dye da mula kutuk kawan2 aku sdiri...
tapi hati aku tak sbusuk itu...
pernah ke aku menyampai2 tu smua...???
mungkin aku jahat...
tapi tu dulu...
setia manusia pasti berubah,....

sejahat2 aku...
selezer2 aku..
aku tak pernah burukkan orang len terutama kawan2 aku sdiri...
1 jea aku meharap
keadaan kite akan pulih cam sedia kala...

aku sayang kan ko...
aku sayangkan kawan2 kite...
aku sanggup ilang si penyampai dari aku ilang korang smua....

fikir dan berikan aku keputusan...

No comments: