Wednesday, July 01, 2009

Khas buat Ammie Rashikin Adnan

sakit hati aku pasal kisah semalam belum settel lagi...
makin lama aku berfikir makin sakit hati...
bila kawan aku tikam aku dari belakang...
bila kawan ku sangka baik..
rupa2nya gunting dalam lipatan...
takde tempat untuk aku luahkan ...
hanya blog kesayangan aku slalu jadi mangsa tuk menerima sgala luahan aku....


Kepada insan yang bername Ammie Rashikin Adnan...
aku sayangkan ko as a friends...
aku terima ko seadanya walaupun aku dengar terlalu banyak citer pasal keburukan ko...
aku tak bik peduli...
janji ko tak buat tu semua pada aku....
tu sebab aku kenalkan ko pada kawan2 aku...

bila dfikirkan balik kenapa orang scantik ko...
duk sorang2 tak bkawan...
rupa2nya ni masalahnya bila ko dah mula de kawan...
sanggup tikam kawan2 len untuk kpentingan diri sdiri..

walaupun ramai da berpesan...
berhati2 ngan ko...
aku abaikan...
tapi kena begitu kejam sekali ko buat kat aku...

tokok tambahkan cerita....
aku menyesal kenal sapa engkau Ammie Rashikin...
menyesal sampai tahap nak bunuh diri....
yea aku tipu....
sebab kalau aku bunuh diri sama dengan ngan mati bukan dalam islam...
aku masih de keimanan...

kenapa ko buat camtu kat aku??
aku yang kenal kan ko kat Mr.S
tapi nie ke balasan yang aku dapat??
sebab ko takde kawan2??
nak bik kawan2 aku...

untuk pengetahuan ko...
kawan2 aku tak pernah memilih sape pun yang sudi kawan ngan mereka...
as long orang2 tu tak buat hal ngan dorang...
aku bangga bilak ko sudi berkawan ngan kawan2 aku....
tapi dengan cara jujur bukan tikam aku dari belakang....

lain yang aku ceritakan...
kenapa lain plak yang ko cuba sampaikan....
kenapa plak ko cuba cakap dorang nyer pemahaman yang salah...
sekarang ko cuba nak nunding jari kat sape??
aku atau mereka???

Ammie rasanya tak perlu la ko minta maaf kat aku...
sebab keadaan dah menjadi makin keruh....
ko da hancurkan persahabatan aku dan kawan2...
persahabatan yang terjalin lebih dari 8tahun...
tak perlula ko mendoakan yang aku akan terbuka hati untuk terus bkawan ngan ko....

sekali aku dah membenci...
selamanya aku akan membenci....
andai hati aku sebusuk hati ko yang berulat sampah tu....
aku citer jea ngan kawan2 aku pe ko katakan malam tu....
tapi...
dsebabkan aku ingat nilai seorang sahabat...
im just silent...
rasanya tak perlu sampai menyampai....
walaupun aku tau yang ko cuba kutuk tu kawan aku sendiri...
kawan yang pernah tolong aku susah dan senang....
kawan baru ko....

andai orang yang mendengar tu kecewa...
aku lebih dari kecewa...
aku kecewa sebab kenalkan ko ngan dorang....
aku kecewa sebab aku jadi mangsa keadaan....
aku kecewa sebab kenal sape ko
AMMIE Rashikin....

6 comments:

• roOZu • said...

cian baby..

sabar ya~

princessjersidd said...

da ckp sabar roozu...sakit hati xterkata dah..len dcerita len lak cuba dsmpaikan

MiSsyLiLy said...

erm, camtu la manusia.. org ckp lain.. lain yg dier phm.. pastu yg dgr pon, tak nak kaji selidik, trus naik angin n masam muke.. tu la manusia.. sabar n sabar.. percy kalo tak salah, tuhan akan tunjuk sume nye... ape pon, jgn percy sape2.. manusia, sekejap je ley berubah.. cool k...

Prince$$ FaRRa said...

sebab tgh mgkaji la ni cik lily. erm naik angin? aku rs x kot...

princessjersidd said...

xde la sampai naik hangin kn cik farra...cuma aku rasa pelik la...len yg aku cerita len yg dcerita

MiSsyLiLy said...

takde la, cik lily citer berdasarkan pengalaman sendiri, takde usul periksa trus naik angin..huhuhu.. kalo tak naik angin tu bgus lah.. yg terbaik bwk berbincang yeaa.. :)