Thursday, December 17, 2009

Nenda Ku

Semalam pas balik kerja aku terus balik kampung...
umah nekde aku kat kuala selangor...
atas urusan tak rasmi...
tapi sayang nekde aku takde kat umah...
duk mencari ketenangan ke rumah anak angkat kesayangan nekde aku...
kat bukit ijok...


act aku tak hingin...
dan tak suka mjejakkan kaki ke bukit ijok tu...
tapi atas sebab2 tertentu aku terpaksa ke sana gak...
perasaan marah...
bengang aku kat orang di sana masih de dalam hati lagi...
tahap meluat nak tengok muka dorang pun de kat hati aku ni..
dendam tetap dendam...


bia orang kata tak baik bdendam..
tapi aku yang rasa...
aku yang hadapi keadaan tu..
aku je yang tau kenapa aku masih bdendam...


rindu kat nekde aku yang da setahun aku tak tengok....
rindu sangat kat nekde aku..
tapi hati marah, 
merajuk aku yang membuatkan aku sanggup tak g jumpa nekde aku...
kejamkan aku...
tapi aku kena pujuk hati aku sendiri...
so faham2 la bila pujuk hati sendiri..
aku kena masa yang lama...


rindu aku akhirnya berbalas gak bila dapat tengok muka nekde aku..
senyuman nekde membuat penawar aku yang tengah marah..
tapi mungkin senyum itu je yang bjaya menawarkan hati aku...
tapi bukan pada umi aku kan...
walaupun itu mak kandung nya sdiri...


pe2 pun yang nekde telah buat kat aku...
aku tetap ingat sampai bila2..
tapi kasih sayang aku pada nekde tak pernah langsung berubah...
sayang sangat pada nekdeku..


Senyuman nekde dengan jelasnya..
nekde aku happy dengan kedatangan aku...

p/s : masih mengharap keadaan pulih seperti sedia kala...amin!!

No comments: