Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 04, 2009

nurkasih SARAH

Kisah kali tentang seorang yang aku nak gelarkan dye ngan name SARAH
sarah dalam citer Nurkasih tu...
taukan sarah nye pragai camne...
apa2 pun aku minta maaf pada insan2 yang bernama sarah...
sepertia biasa sebab nila setitik habis susu sbelanga


Aku de kawan...
dulu aku rasa kawan la sekarang takde da kot..
aku nak buang dye jauh2 dari hidup aku...
aku hormat dye...
as a partner kawan aku...
but bila perangai dye da melampau2....
aku rasa tak patut kot rasa hormat tu de dalam hidup aku...
umur kecil kenyataan memang belum matang lagi...
tapi belagak cam orang yang matang...


Sape dye untuk meletakkan status kebodohan pada orang2 lain??
tinggi sangat ke pelajaran dye??
apa status kejayaan dye???


Sarah nie orang yang talam 2 muka...
mungkin dye dari kturunan kulit hitam...
cakap pun agak berbelit2...
cerita lama masih nak di ungkitkan kembali...
kenapa???
sebab tak puas hati??
 nampak sangat perangai cam kebudak2an..
ikut hati nak je letak pic dye kat sini bagi 1 dunia kenal sape SARAH
tapi tahap kesabaran aku masih ada.


sejahat2 aku buat benda yang aku sendiri dah pernah akui...
tapi itu mungkin ikut kata hati...
ikut kata marah...
tapi aku tak ulangi lagi kisah lama tu...
cukup citer ke-2 terjadi...
walaupun aku tau kenyataannya...
adakah aku masih trus bcerita sedangkan bukti sgalanya ada di hujung jari aku??


Aku bersyukur sangat2...
mungkin tu dulu kejahatan aku tapi insyallah aku tak akan ulangi lagi...
manusia masih boleh berubah...
salah ke kite bagi orang yang nak berubah tu peluang?? 
but korang bila nak start menginsafi dan berubah??

takde citer yang nak di bualkan ke sampai citer lama tklua kembali...
seblum bertindak tuk menjaga kain orang lain....
cuba periksa kain sendiri yang nampak cantik di luaran...
hakikatnya koyak rabak di dalaman...
dari menjaga hal keperibadian orang lain...
baik berfikir hal peribadian diri sendiri dan keluarga...

aku tak tau nak kata apa ngan insan yang aku gelarkan SARAH ni..
dan aku tak ingin keluarkan statement kesat or statemen buat orang lain rasa aku ni tlalu kejam...
cuma aku nak pesan...
just stop tuk semua story...
dan tak perlu la di teruskan bcerita....
aku tak perlukan cerita2 itu...

dan carila orang yang perlukan bantuan ko...


p/s : bantula keluarga mu dulu sebelum membantu kawan2 yang tak perlukan bantu mu itu

No comments: