Monday, January 11, 2010

Di mane pendirian Kamu!!

Apakah itu pendirian???
manusia sentiasa akan berubah2 pendirian...
begitu juga aku.... 
tak salah andai kite nak tukar pendirian but tukar dengan ikhlas bukan dengan mengikut akan seseorang...
contoh paling ketara..
andai dulu kita suka minum air kopi bila melepak di kedai mamak...
bila kite suka kat someone... 
air kopi tu kite da abaikan..
sebab someone tu suka kan air Coke..
dan kite mengikut sebab kite sukakan dye..
or dye kekasih kite... 
masalah sekarang PERLU ke??
ikhlas ke??? 


Yea memang tak salah andai kite nak mengubah citerasa...
tapi ikhlas ke perubahan kite tu??
or sekadar sebab kite suka kan someone kite kena ikut pe yang orang kite suka tu 100%??



Pendirian secara dasarnya mencerminkan seseorang itu sendiri....
Dlm dunia yg sarat dgn caca marba sekarang pendirian seseorang itu memberikan impak pada persepsi sesama manusia....
Aku sentiasa berpendirian yg dlm kehidupan kita harus punya pendirian tanpa pendirian manusia boleh di ibaratkan sebagai lalang....
Sekejap ke kiri dan sekejap ke kanan tanpa sesuatu yg bersifat statik...

Pokok asasnya pendirian itu juga adalah perkara asas...
tidak ada manusia yg sempurna...
namun sebagai manusia kita seharusnya boleh menggunakan akal fikiran yg kita ada…
Namun harus di ingat yg ianya adalah asas dan asas itulah mencerminkan pendirian.


4 comments:

Gyena Chobitz said...

bravoo...wah bolehla tlg cik gyena utk acedemic writing nanti...weehooo

ABIL said...

cik pu3...ni ckp psl sape ni..? pendirian...pendirian...bwk2 bersabar k...kamu marahkan sesape ke?

ANG3L!CBUTT3RFLY said...

(-_-")

princessjersidd said...

marah kt orang yg xde pendirianla...kekkeke smua nk niru kejap suka ni kejap suka tu...
gyena: erm..xbley2 sy xpndai...