Daisypath Anniversary tickers

Saturday, March 20, 2010

Aku masih belum bersedia

Aku baru lepas membaca cerita2 dari blogger2 yang lain...
tak tahu kenapa arini aku baca 2 cerita yang sama...
cerita kehilangan orang yang tersayang...

kisah seorang bapa yang pergi meninggalkan anak nya untuk selama2nya...
keadaan seorang anak yang kena hadapi / terima kehilangan bapa tersayang...
kebanyakkan orang kata anak perempuan akan lebih pada bapa...
anak lelaki akan lebih pada emak...

aku akui aku lebih rapat ngan abah...
segala2 nya dengan abah...
walaupun dalam aku keadaan susah atau pun senang...
abah yang selalu ada di sisi aku...

dan setelah aku baca coretan kawan2 yang lebih rapat ngan bapa 
dan kena lalui kehilangan bapa tersayang saat mereka tak bersedia...
pelbagai perasaan yang dorang rasai...
dan ketika aku juga dapat bayangkan andai 1 ari nanti aku juga akan kehilangan abah tersayang...
tak tahu camner keadaan aku time tu..
mampukah aku kuat hadapi dugaan2 itu??
dan tak pernah langsung aku terfikir yang aku akan kehilangan orang2 tersayang...
secara jujur aku akui aku masih belum bsedia hadapi untuk kehilangan orang yang tersayang...

Kadang2 aku terfikir sedirian...
andai allah menguji aku dugaan yang paling kuat dalam masa tdekat ini...
mampukah aku hadapinya.??

pelbagai yang aku bayangkan andai 1 ari nanti abah takde dengan aku...
terbayang2 muka abah yang sedih...
yang banyak bcerita ngan aku masalah2 dye...
sape nak back up aku andai aku di salahkan dalam hal2 yang aku tak patut di salahkan...
sape nak bagi aku duit andai aku perlukan dengan keadaan terdesak...
pendek kata aku masih memerlukan abah... 

Ya Allah aku tak mampu hadapi dugaan itu dengan kuat...
blum jadi apa2 pun aku tak mampu hadapinya...
jauhkan segala2 nya dari aku...
aku sentiasa berdoa semoga allah panjangkan umur abah ku...
selamatkan abah ku dunia dan akhirat...
jauhkan segala yang aku tak sunggup hadapi....

Abah 
i love u dam much


No comments: