Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 24, 2011

BerEmosi

Assalammualaikum..
Di saat saya ke bosanan menanti Muchit pulang dari kerja saya cuba mengupdate blog via berry di dalam kereta!
Terawal la pulak saya datang kali ni!
So sambil menunggu saya menyinggah la dari 1 blog ke 1 blog..
Membaca dan menambahkan pengetahuan AM

Tak lupa untuk menyinggah ke bukumuka ku..
Daru 1 profile ke 1 profile saya terjah..
Ya ALLAH!!
Bila saya dapat tau sumone yang saya kenal akan menjalani operation sebab punyai penyakit kanser usus!
Semoga segalanya berjalan dengan selamat.

Walaupun saya pena kena insan tu lebih kureng 2 tahun lebih saya tak pernah ketahui insan tu punyai penyakit begitu.
Die seorang yang cekal..
Gagah..
Masih mampu buat kerja keras.
Masih mampu mencari sesuap nasi untuk keluarga.
Untuk anak tersayang..
Yang hanya hidup dengan bayang2.

Saya akui tak terkena pada diri sendiri maka saya tak akan fahami..
Bak kata perpatah dan terhantuk baru tersedar..
Kenapa kite sebagai anak dah tau kuderat orang tua kite hanya tahap bukan 100% tapi masih lagi mahu menyusahkan hidup mereka.

Ya allah ..
Saya masih bersyukur kerana saya masih sedar akan keperluan dan kebiasaan untuk saya minta bantuan dari mereka.
Semoga saya tidak terus menyusahkan mereka di kala mereka tak mampu untuk menanggung saya lagi.
Maaf entry kali ni saya agak berEmosi sikit.

1 je saya harapkan janganla ianya terjadi pada saya dan adik.
Menyusahkan ibu bapa di kala mereka tak punyai kudrat yang kuat.
Berharap juga anak prempuan saya pun begitu.
Cukup penyesaan mereka membesarkan kita.. bagi kita pelajaran sepenuhnya..
Kenapa perlu menyusahkan mereka lagi.
Lebih2 kita tau mereka tengah melawan kesakitan dan terlalu banyak benda yang mereka fikirkan.

Tak salah if sekali sekala kita sebagai anak minta bantuan mereka but not every months.
Sampai duit blanje bulanan pun masih mereka tanggung.
Tak cukup makan konon sekadar bcerita tapi mereka sebagai orang tua mereka tak sanggup melihat kesusahan anak2 mereka.
Kereta rosak..
Masih lagi tanggungan mereka.
Mane tanggungjawap kita pula untuk menyenangkan mereka??

Sampai bila kita harus menyusahkan mereka?
Andai mereka tiada siapa yang akan membantu kita?
Ya allah..
Ingatkan la saya selalu tentang kebaikan mereka..
Tutupkan pintu hati saya untuk menyusahkan mereka.
Bukakan la hati saya untuk memberikan mereka kesenangan suatu hari nnt.

P palang S : saya doakan yg terbaik untuk die..maaf andai entry ni ada yg trasa.
                   cukup2 menyusahkan mereka. Hargai mereka selagi ada.
                    jangan hidup dgn bayang2 sdiri.

No comments: