Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 19, 2011

Haiwan Ternakkan

Assalammualaikum...

Entah kenapa sekarang ni banyak sangat yang saya nak jadikan hobi
sejak kedatangan tahun 2011 ni...
naik penin da muchit saya nak ikut kerenah saya
dulu beria sangat nak bela ikan...
alhamdulilah ikan2 tu masih dalam belaan saya lagi.
semakin bertambah...
walaupun banyak sangat yang da mati...
siap tempah tempat letak aqurium lagi..
yeala takkan nak letak lua rumah guna besi2 yang x menarikkan...


Pastu datang lak hobby  nak bela kura2...
so saya bela juga tapi kura2 nie di hadiah oleh Mr. Ryan
Hadiah birthday katanya...


Letak dalam balang biasa je
di sebabkan balang cantik da pecah
letak tepi telefon konon time gayut2 ley feeling2
last2 tangan ni gatai jatuhkan balang tu...

Masa tak mengizinkan untuk menggantikan balang baru...
Btw kura2 yang besar tu name nye si celik die saya kuat makan dan suka membuli si buta...
Buta da terang2 la tak nampak lmakanan harapkan deria bau je
tapi belum sempat nak makan si celik da tolong makankan...

binatang bulu2 yang saya pernah maksudkan memang da ade dalam list belaan saya
sebab muchit saya memang sayangkan Binatang bulu2 ni...
bertambah lagi binatang bulu2..
Bila abah bagi saya si bulu2 kecik ni...
yang ni Mocha si bulu2 kesayangan Muchit...
Da bela sejak kecik..
sekarang da menjakau usia 5 tahun...

 Yang ni time Kiky baru je d lahirkan..
If tak silap dalam 2-3 hari la...

Da yang ni kiky stelah berape bulan...
Finaly berjaya bawa balik ke PJ juga..
sedih bila terpaksa Pisahkan si anak dengan si Ibu..

da sekarang saya terasa nak membela Sugar Glider
Sugar Glider dalam bahasa malaysia apa ehh??
tak kan gula ngesot pulakk
tak kesah lah ape nama janji die cute 




nak jaga ni bukannyer susah sgt bagi makan minum cukup..
kalau bela dari anak memang diorg ni jinak sampai besar...
kalau bela dah besar mmg garangla jawabnyer tapi lama2 diorg jinak gak..

sugar glide ni kalau beranak macam manusia gak tapi manusia 9 bulan,
sugar glide cuma 7 bulan jer..
masa dia kuar tue anak dia sekecil mcm kangaroo punya anak,
pas tu bila dah beranak dia akan cari poket mak dia..
ala kangaroo jugak..
so dia akan membesar kat dalam tue sampai dia terkeluar dari poket tue,..
baru kita boleh belai plak..
harap2 pe yang saya inginkan ni dapatla membuka pintu hati muchit...



P palang S : pas ni nak bela harimau lak senang nak baham orang...

No comments: