Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 10, 2014

Perkhemahan Kampung Merah Jambu


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُ




23-25 Mei 2014Perkhemahan Pink Village Puteri Umno Malaysia Festival Belia Putrajaya




Almost 1 months kan story perkhemahan bersama Puteri Umno Malaysia berlalu....
Dengan activity di pejabat....Dengan jualan kecil2an saya untuk hari raya... memang tiada langsung ruang kasih sayang untuk saya luangkan sedikit masa untuk Dairi kesayangan...By this week baru keadaan semakin ok dari biasa...

Alasan yang sama saya berikan.... masa mencemburikan saya....Nanti saya cerita apa activiti saya weekends selepas Perkhemahan Pink Village...
Okey back to the story
23 Mei - Bus kami bertolak dari Klang lebih kurang pukul 930pmPendaftaran di Putrajaya pukul 930pm tapi kami baru bertolak dari Klang 930pmNampak tak janji melayu??Lebih kurang pukul 11pm kami sampai ke destinasitapi meh saya nak cerita sikit la bertapa sakitnya hati saya di sebabkan...driver bus yang hanta kami ni terlalu over confident boleh pulak turunkan kami dekat perkarangan "Festival Belia"Dah puas kami cari mane Pink Village
dah terang2la kami tak tahu "Pink Village & Festival Belia + Jom heboh " antara jarang tempat yang sangat jauh... berjalan dan terus berjalan...setiap orang yang kami jumpa saya akan tanya mane Perkhemahan Pink Village.

Saya dah confirm2 lah memang tak familiar area Putrajaya... even dah berpuluh2 kali ke sana...Al-maklum la bukan ada 1 perkhemahan je time tu...Jalan terbaik dan nekad saya telefon driver bus tu datang balik ambik kami dan hantar ke Perkhemahan Pink Village walaupun driver tu dah sampai area Subang Jaya.Ada pulak saya kisah kan... 
Dari saya nak kena jaga 16orang baik saya stay 1 tempat then tunggu sampai bus datang.
Selamat pun selamat...


Lebih kurang 1230am kami selamat sampai ke 
"Perkhemahan Pink Village"Sampai2 je ketua Puteri Umno kami bagi kupon untuk membeli makanan.Dah confirm2 la kami semua kelaparan. Time dapat kupon tu seriosly feel macam datang hari kantin sekolah.setiap makanan perlu bayar dengan kupon.Selesai makan... ambik tshirt... bagi khemah bermula..untuk kami saja la sebab lain2 Puteri da sampai lebih awal dari kami.dah siap pacak khemah lagi.ada yang da buat tahi mata.Bad news kami dengar khemah habis!!!Oh Man.... nak tido kat mana??jadi jalan terbaik tidur di surau.. tapi Alhamdulilah rezeki kami kan ada beberapa khemas kosong yang boleh kami share2 tido sementara menunggu khemah sampai.. Ini la keadaan surau yang saya maksud kan andai malam tu kami tak dapat khemah...


Tak terbilang oleh jari saya berapa khemah yang telah di pacak.
24 Mei - Seawal 8am saya dah terpacak depan pentas untuk senaman pagi.Even tak cukup tidur tapi saya gagahi bangun untuk bersenam bersama2 Puteri Umno Malaysia yang lain.
bukan selalu pun dapat feel camni kan...
siap ade flasmob lagi...

Bangun tidur harusla seawal yang mungkin salah 1 sebabnya perebutan tandas bermula.Act tak la berebut sangat kami share2 mandi sesama tapi terpaksa menunggu giliran 1 sama lain.
sape lambat nasib badan la... 
kena la tunggu air di tadah lagi...Kecergasan minda bila kami bersenam...berpeluh2 tak payah cakapla...bau minyak wangi pun confirm2 hilang bila peluh menghantui badan kita.seharusnyala berkenalan dengan orang sekeliling kita dan di sekeliling saya tak jauh mana pun Puteri Umno Kajang je. Sesi bersenam tamat bermula lagi sekali perebutan tandas dan kami di beri kupon untuk 1hari pembelanjaan...Banyak aktiviti yang kami lalui bersama... 

          25 MeiHari terkahir untuk kami... sedih?? hahahhaha harusla tidakkan tapi puas sebab dapat mengenali antara 1 sama lain.. dapat bekerjasama... aktiviti terakhir kami di beri 10 kumpulan di beri masa 20minit untuk membuat apa saja dalam 1 kumpulan...Alhamdulilah kumpulan saya dari Klang sangat sepakat walaupun kami jarang bersua...Seharusnyala kami jadi pemenang...Persembahan terbaik...Alhamdulilah...    

No comments: