Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 02, 2009

credit card nya pasal part 2

Ingat tak
B4 nie aku pernah share
ngan korang pasal credit card Mr.Jersidd...
yang telah di gunakan walaupun Mr.Jersidd da cancel card tu...
awal bulan april...
dsebabkan kekusutan tu masih belarutan Mr.Jeridd ambil cuti...
nak g cari penyelesaian...
untuk membetulkan keadaan...
yang Mr.Jersidd tak pernah gunakan selepas bayaran terakhir...
Mungkin allah masa kuasa...
semalam lepas Mr.Jersidd anta aku g kerja...
dye trus g UOB...
belum dapat parking jea...
pihak UOB da call...
Pihak bank da dapat alamat penuh tempat pembelian Hp tu...
Aku sdiri tperanjat bila dengar alamat tu...
alamat tu tak jauh dari umah aku....
belakang umah jea...
pembelian dbuat pada 23april pukul 11.35am
siasat punya siasat..
aku lagi skali dkejutkan...
orang yang guna cradit card Mr.Jersidd....
orang yang pernahsewa umah kami sdiri....
dorang buat kerja ni 1week b4 dorang brambus dari umah kami...
Bak kata pepatah...
sepandai2 tupai melompat...
akhirnya jatuh ke tanah jua...
nasib mnyebelahi kami...
CCTV kat kedai tu bfungsi...
pekerja kat kedai tu masih ingat wajah dorang...
selepas kami tunjukkan pic tbaru dorang..
yang de dalam simpanan kami....
taukeh kedai n pekerja tu sanggup bkerjasama ngan kami dan pihak polis...
Keadaan btambah buntu...
serius aku tak sangka orang yang sebaik perempuan tu...
sorang jea yang baik act...
yang lagi sorang tu ibarat kera dapat bunga...
sanggup pelakukan smua nie sebab cinta...
hahahahha
cinta tak bawa kemana lah...
akhirnya kecundang jua...
aku rasa dorang tak bfikir panjang....
pe akan jadi kalau smua nie....
terkantoi...
sign kat resit pembelian seakan2 sama...
kalau skali pandang...
so bila aku dapat tau benda nie...
aku terus minta bos aku kerja Halfday...
(Tq shikin bagi i halfday smalam....)
ikut jea mane Mr.Jersidd nak pergi...
aku minta smua pandangan smpaila pakcik aku yang kerja kat B**** A***
kami bagi msg kat 2-2 perempuan tu...
suruh buat pilihan...
1) settel kat lua...
bayar balik smua hutang2 tu...(CASH YEAA)
2) kami tpaksa jumpa family dye....
3) buat report polis....

Msg di reply tapi sungguh menyakitkan hati...
takde rasa takut langsung dhati dorang.......
sanggup tanya de bukti ker??
sedangkan kami da explain pasal CCTV 2...
mungkin dorang tak TAHU pe itu CCTV....
Selepas bfikir panjang...
kami mengatur langkah untuk pergi ke Banting...
umah family salah sorang yang tbabit...
sBENARNYA...
Mr.Jersidd tak nak melibatkan family...
bley settel cara baik...
tu yang paling bagus...
tapi dorang yang memaksa Mr.jersidd btindak begitu
alhamdulilah...
parent perempuan tu bagi kerjasama...
da mengakui bukan kami saje yang pernah tkena...
b4 duk ngan kami dorang pernah duk Puchong...
pindah sebab kes mcuri gelang tangan....
aduhhhhh...
kenapa baru sekarang kami tau citer sebenar...
atas kerjasama family perempuan tu...
keputusan akan dberi malam nie...
kesian sangat2 Mr.Jersidd...
tkejut benar bila tau citer2 nie...
sampai tak bselera nak makan...
demam terus....
andai aku dberi peluang...
jumpa ngan dorang2 nie....
memang nahas la...
tapi takla sampai kes mbunuh cuma paling kuat aku tampar dorang...
bia bagi sedar sikit...
dasar kawan tak kenang d`untung...

kesimpulan dari kejadian....
Jangan tlalu pcaya pada kawan...
walaupun kite da kenal lama...

manusia sentiasa berubah....
dorang nie ibarat....
TIKAM KAWAN DARI BELAKANG...
&
GUNTING DALAM LIPATAN....

Story slanjutnya aku akan update....

Thanx all reader sudi baca story aku nie...
tunggu cerita selanjutnya......
LoL ya....
daaaaaaaaaaa

No comments: