Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 02, 2009

Kekesalan yang amat teramat!!!

aku yang masih dalam kebuntuan...
tak tau camner nak mulakan citer...
tapi hakikat aku tau pe yang dah jadi skrang...
semalam lagi skali aku baca blog kawan aku....

cerita yang sama cuma part story yang lain...
kali ni masuk bab jantan...
pada mulanya aku tak tanya pada tuan empunya diri...
tapi aku terus btanya pada si pencerita....

aku tanya bab jantan kenapa isu tu pulak dkeluarkan....
stahu aku la bab2 peribadi empunya diri aku tak pernah citer ngan sape2...
walaupun ngan Mr.Jersidd....
camner empunya diri cuma menyimpan sgala rahsia aku...
kenapa cerita dye aku kena share ngan orang lain??
orang yang tak kenal langsung sape sbenarnya empunya diri....

kalau aku sjahat tu aku rasa de baiknya aku bcerita terus pada partner si empunya diri....
cara detail aku ley cerita...
tapi aku bukan nak hubungan persahabatan yang skejap....
so faham2 sdiri sudah la....
pandai makan pandaila simpan...

Andai antara aku ngan kawan2 aku de yang mengata or tkutuk...
aku rasa tu biasa cuma dorang kena faham 1 sama lain...
aku percaya bukan aku tak pernah dkutuk...
cuma kawan2 aku silent mulut masing2....
mungkin itu kutukan yang tak melampau...
adat manusia....
akan mengata akan mekutuk...

camtu gak ngan aku....
bukan tak pernah mdengar kutukan dari kawan2
so rasanya tak perlu la nak sampai menyampai....
masuk kiri kua kanan sudah...


aku tanya pada si pencerita and de story pencerita cakap..........
dye tak tahu menahu bab2 jantan ni...

okey fine....
aku mengalah mungkin aku de gak buat salah...
aku nak g jumpa si empunya diri......
tapi...

empunya diri amatla keBizian...
so jalan terakhir aku menelefon empunya diri....
nak dengar cerita selanjutnya....
bab jantan empunya diri dengar dari si pencerita bcerita pada sapa aku tak pasti....
kenapa kena nak memutarkan belit...
aku tanya tak nak mengaku...
dan....

aku tahu empunya diri nyer perangai...

andai dye tak suka dye aku terus terang...
takde simpan menyimpan...
andai dye rasa itu bukan rahsia dye akn terus bcerita....
so aku pasti...
empunya diri tak menipu....

aku pernah dengar si pencerita bpesan pada si kawan2...
andai nak bkawan tak payahla menjajah citer buruk si pencerita pada sape2...
tapi aku pelik skrang orang yang bpesan tu sdiri lakukan...

takde lain yang aku mampu lakukan...
cuma bserah andai aku yang bersalah....
aku hanya mampu memohon kemaafan...
andai aku dtempat yang benar aku mengharap si pencerita menerima balasan yang lebih teruk dari ni....
mendiam diri bukan bmakna aku salah dan mengalah....

itu baru bab si jantan...
masih de story2 hangat yang dperkatakan...
salah 1 perkara aku terpaksa berkawan???
terus terang aku katakan...
sebelum nie kami kawan2 pernah mengalami keadaan lebih teruk camni...
cuma yang mampu aku buat berbaikan antara 1 sama lain...
termenung sebab orang yang slalu mendengar masalah aku...
kekusutan aku time 2 cuba menjauhkan diri...
atas masalah peribadi...
aku jadi sangat sedih...

kenapa aku perlu rasa terpaksa untuk berkawan??
sedangkan empunya diri cukup baik dan tak pernah mendatangkan pe2 masalah ngan aku...
mungkin 1st time aku jumpa empunya diri...
terlalu banyak cerita kureng menarik yang aku dengar...
tapi ada ke aku terus btanya pada si empunya diri???
aku tengok dan lihat apa yang orang len cuba katakan...
kalau itu positive ...
aku abaikan sebab takde kaitan langsung ngan aku...
so aku da dapat jawapan sdiri...
empunya diri bukan cam yang orang len cuba katakan...
tu sebab aku terus bkawan ngan nya...

aku jadi sedih..
sakit hati..
bengang...
marah...
bila orang len cuba nak hancurkan persahabtan aku ngan si empunya diri...

p/s : Okey la pet...aku minta maaf andai aku yang ko fikir bsalah...
tapi yang pe ko cuba gtau dalam blog part 2...
itu skit pun aku tak pernah bcerita...
si pencerita pun tak mengaku bila aku tanya...
jawapan hanya dberi si pencerita tak tahu menahu...

No comments: