Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 10, 2009

Swasta Ke Kerajaan???

Hari ni agak skit mebosankan aku...walaupun aku memang da cukup sangat2 tido...bangun pagi dengan muka yang penuh kecerian...Bukan penuh ngan tahi mata or air liur basi ekkkkk....Dsebabkan aku takde kerja nak di buang maka aku mulakan la operasi membuka Ym,Fb,Fs,Ms, n My Blog...
Buat la pe yang ptut da layankan semua xtvt...di sebabkan aku baru jea beborak ngan cik Lily dalam Ym...Ttiba tbuka citer pasal Hospital...Perbezaan Hospital Gov ngan hospital Swasta...bagi aku banyak sangat perbezaan nya...Meh aku share skit pe yang aku tahu...

Kebaikkan Hospital Gov...
  • Bley masuk bila2 masa tak memerlukan duit deposite yang banyak...
  • Bayaran di kenakan agak murah...
Kebaikan Hospital Swasta...
  • di beri layanan yang sangat istimewa...
  • waktu melawat tanpa had...
  • bilik sendirian berhad...
  • makanan di beri pilihan...
Keburukan Hospital Kerajaan...
  • Nurse yang agak kerek...
lg tua lagi kerek...
  • Waktu melawat terhad...
  • makanan yang kureng enak...
  • kena duk 1 wad ramai2...
Keburukan Hospital Swasta...
  • Deposite masuk di kenakan Rm1k
  • bayaran sangat mahal...

So kite fikirla sama2 perbezaan kebaikan dan keburukan hospital2 tersebut...
kalau aku di beri pilihan antara spital kerajaan ngan swasta aku akan pilih swasta...
bagi aku kerajaan tak memenuhi sgala2nya...
tu sebab aku beli insuran...
kalau ikut kemampuan memang aku tak mampu...
nak duk spital swasta nie...
kos pembelanjaannya bley buat deposit kereta....
so pada yang takde insuran tu g la beli insuran untuk kesenangan masa depan...
jadila cam aku...
aku de 3 insuran...
percaya tak??
lalallalalala
  • insuran 1001 penyakit...
  • inuran kemalangan ...
  • insuran hospital....
bia susah skarang dari susah kemudian...
memang agak sakit bila gaji kena bayar insuran....
tapi kalau dfikirkan balik de juga kebaikkannya...

Aku da pun menggunakan semua2 insuran aku last year...
sebab aku kena denggi...
duk sri kota 8 ari..
kena operate gigi sebab aku sakit gigi la...
sambil nyelam kena minum air....
so kos perubatan aku semua lebih kureng Rm 12k
tapi aku tak perlu risau sebab bukan aku yang bayar....
semua telah dtanggung oleh insuran...

aku bukan agent insuran cuma aku nak orang yang berduit tapi kadang2 masih takde insuran...
bia susah skrang dari susah kemudian hari...
aku bersyukur sangat sebab 1family aku semua da de insuran...






No comments: