Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 28, 2009

Cerita Aidiladha

Hari ni dalam sejarah..
orang lain berhari raya da dapat makan ketupat rendanng,luah lodeh pagi2
aku...
kul 5.30 petang baru dapat makan...
pelikkan...
act mood raya aku takde sebenarnya...
tapi sebab orang lain beraya so hope mood tu akan datang tiba2...


Semalam sebenarnya aku dah start cuti..
tapi aku de urusan tuk di settelkan...
sehari suntuk aku berurusan di luar...
so belah malam barula aku dapat pulang ke klang.


Parent ngan princess aku da ke melaka..
ambil my lil sis..
so aku yang duk umah kena la menyiapkan segala persiapan masak...
start dari kopek udang, potong serai, kopeng kerang, masak ketupat...
berakhir kul 3.30am ....


bersyukur sangat dari cerita yang aku dapat tau dari abah..
tiap kali abah nak ke melaka...
aku mesti de prasaan tak sedap hati...
semasa abah on de way balik dari melaka..
abah mengantuk dan munkin telelap sekejap...
dan allah masih menyayangi mereka....
de sebuah trella cuba memotong abah di bahgian kiri...
nasib ummi terjaga....
kalau tidak antara ummi ngan adik aku akan cedera...
atau aku akan hilang mereka...


selesai je yang aku perlu buat..
aku masuk bilik dan tidur..
kul 8.30am aku da bangun sebab nak nolong ummi memasak...
walaupun tak cukup tidur aku gagahkan diri bangun untuk menolong...
sedang kami memaak tetiba blander ummi rosak...
terpaksa la ke Tesco membeli yang baru...

bila da tergendala time masak pun akin lambatla..
selesai smua masak dalam kul 5.30...

Belah malam nya...
aku ajak kawan2 aku yang terdekat datang umah...
tidak lupa gak tuk selebrate burfday adik kesayangan aku Linda...
(pic dalam FB yea)
walaupun aku orang yang paling awal tuk selebrate burfday dye...

Bukan pe aku slalu sangat takde masa nak wish dye...
so sebagai ganti tahun ni aku selebrate kat umah aku sdiri...

No comments: