Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 28, 2009

Kecilakan raya ke-2

N3 aku kali ni agak menyedihkan aku...
semalam selepas kepenatan aku tidur agak awal...
lebih kurangdalam kul 6.30 ummi kejutkan aku...
dalam keadaan yang mamai aku bangun...
aku terfikir kenapa begitu awal ummi mengejut kami...
sedangkan aku hannya pesan kejut kul 7 coz Mr.Jersidd nak bangun g kerja...

Rupa2 nya cermin kereta abah & Mr.Jersidd dah di pecahkan...
tergaman, bengang sakit hati semua de dalam hati aku...
Mr.Jersidd jangan tanyala dye hanya mampu memandang...

Aku dan orang2 sekeliling hanya mensyaki security yang punca angkara..
kenapa??
sebab orang tu slalu sangat minta bayaran RM30 sebulan tuk menjaga keselamat rumah2 kami...
tapi aku enggan membayar sebab kami de security taman yang memang da di sediakan...
mungkin ni 1 amaran...
sebab kereta Mr.Jersidd cermin pecah & barang2 yang hilang hanya cermin mata aku..
yang peliknya yang tak original dye tak ambil tapi yang original dye ambil..
si pencuri takde pengalaman...

  • selain cermin mata...


  • pencukil gigi...


  • lotion tangan..


  • ngan charges hp tuk dalam kereta...

Kenapa dye tak ambil kasut2 aku??
Kasut2 Mr.Jersidd??
duit syiling dalam kereta???
Charges connection MP4 tuk kereta??
pelikkan...
sungguh takde pengalaman...

Kereta abah aku hanya di selongkar ngan ambil Hp Motorola yang da rosak...
Kenapa tak ambil cup abah?
kenapa tak ambil cermin mata original abah??
kasut2 abah??

Abah pergi buat report polis...
aku agak sikit bengang ngan pihak polis...
kami telefon dari kul 6.45am..
kul 8 baru dorang smpai...
kemana dorang pergi??
sarapan pagi??
alasan dorang tak jumpa jalan...
WTH??
perumahan baru tu dekat ngan balai polis dorang tak tahu..
Kuil india terbesar kat Klang dorang tak tau??
meluat2 aku tengok orang2 camni...
kalau bag Rasuah laju je dorang datang...

Settel smua aku teman Abah & Mr.Jersidd ke kedai potong kereta...
alhamdulilah bajet tuk cermin tu tak la tlalu mahal..
serik sungguh aku ngan kaum2 kulit gelap ni...
tak habis2 menyusah orang....






Kereta Mr.Jersidd



Kereta Abah ku

1 comment:

Fakhri Norman said...

Teruk gak yek.. tula dunia skrg,
tak habis2 dengki ngan kesenangan org lain..
takleh lgsung tgk org senang sket, ade je yg buat mcm2..
tapi yg agak kelakar la, barang yg dia ambik, ade ke pcungkil gigi,
tak patot tul.. ntah ade gigi ke tak org tu yek (huhuhu)
maybe die sekolah setakat UPSR je kot..
sbb tuh ambik brg2 yg ade dlm pemikiran budak2 jer,,, (huhhuhu)
So, ape lagi wat semayang hajat ramai2, biar perut die lak yg pecah.. (biOr DoRg rAsE SkEt)