Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 12, 2010

Hakikat hidup

Life baru..
Dunia baru…
Mula2 memang la rasa lain sangat tapi itu la hakikat yang aku kena hadapi sekarang…
Alhamdulilah…
Aku happy ngan life baru aku…
Insyallah persahabatan yang lama tak akan putus…
Atas dorongan kawan2 aku masih mampu tersenyum…

Pelbagai cerita aku dengar…
Dari cerita aku…
Sampai la cerita2 yang membabitkan keluarga…
Mungkin aku jahat..
Mungkin juga niat aku begitu kejam…
Tapi aku masih mampu bfikir waras…
Dan yang paling aku sedih…
Lembu punya susu…
Sapi yang dapat name…

Yang mampu aku katakana…
Aku hanya bersabar dan menunggu saat2 yang akan datang…
Allah maha besar…
Pernah ada orang kata bila aku ada masalah aku mesti sebut name allah…
Yea aku tak pernah nafikan…
Dengan DIA aku berserah…

Diam bukan bermakne aku bersalah..
Bukan bermakne aku mengalah…
Jujur aku katakan aku sedih dengan kesudahan begini..
Tapi mungkin ada kebaikan di sebalik kejadian.
Aku kena jadi lebih kuat…

Orang kata kenapa perlu sedih sedangakn mereka lebih gembira…
Tapi bila aku ketahui cerita sebenar…
Aku jadi sayu hati…
Mungkin ini balasannya…

Cukupla cerita2 yang aku dengar walaupun tiada kena mengena ngan aku…
Kenapa perlu tidak selesa??
Kenapa tidak terima seadanya siapakah dye??




No comments: