Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 27, 2011

Bunga Tulip

Cerita nie hanya untuk kongsian bersama... 
andai saya mampu menanamnya...
saya pasti keliling rumah saya penuh dengan bunga-bunga ini..
bia pun di rumah klang mahu pun PJ...
kedua-dua rumah saya ada tanah...

tapi sayang saya tak mampu untuk menanamnya...
mungkin keadaan cuaca...
atau saya tak tahu menanam...
ayat paling untuk cover line...
saya tak punyai benih bunga ini untuk menanam...

 Benih bunga tulip...
ia seakan-akan bawang..

da setahu saya bunga ini akan tumbuh dan berkembang selepas musim luruh...
dan berbunga pada musim sejuk...
bila musim panas kembali ia akan mati...
so bermakna malaysia tak boleh tanam bunga ni..
betul tak??


Bila ada cahaya matahari, semua bunga tulip ni akan mengembang.
Bila waktu malam atau bila tiada cahaya matahari bunga tulip ni akan kuncup balik.








 indahnya andai itu rumah saya...
bangun pagi melihat tanaman saya yang berwarna-warni...


Bunga tulip aku da mula luruh. 
Jangka hayat pokok bunga tulip sememangnya tidak lama.

No comments: