Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 22, 2012

Suprise Kek buatan dari Muchit!! Sila cakap Sweet sama-sama

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

20 June 2012

Tepat pukul 6pm saya da bersiap sedia untuk pulang ke rumah... Mungkin sebab hari ini hari ulangtahun kelahiran saya jadi saya lebih selesa untuk pulang awal dari hari2 biasa..... Dan malam ni saya di suruh memilih tempat makan yang saya ingin makan... jadi di sebabkan saya da selalu sangat makan steak even takde apa2 activity jadi saya membuat pilihan ke "Jeram" untuk menikmati Seafood sambil menghirup angin laut.... walaupun tak ala2 candle light dinner tapi keadaan di sana sungguh melapangkan pemikiran saya..... dari memikirkan kerja2 di pejabat....
Sampai dirumah da sedia maklum malam ini kami tak makan di rumah maka saya hanya menjamah Laksa yang di beli di tepi jalan masa perjalanan pulang....

Sedang leka makan dan Muchit tak makan pun dengan alasan dia da kekenyangan... ye mungkin betul kot jadi saya yang kelaparan saya biakan muchit dengan urusannya.... Muchit da biasa berada di dapur time2 saya tengah makan... kadang2 membuat air... kadang2 memotong buah2an.... jadi saya tak terfikir ada sesuatu yang cuba dia sorokkan dari saya....
Selesai menikmati Laksa yang ala2 tak berape sedap tu.... Muchit keluarkan sebentuk kek saya di buat khas untuk saya.... sila cakap sweet... sila...sila... nak muntah laju2 pun saya tak kisah.... sebab selama saya hidup ini adalah kek pertama yang di buat khas dari air tangan insan tersayang pada ulangtahun kelahiran  saya berbanding saya selalu dapat kek yang di import dari kedai.....
Walaupun tak secantik mane kek tersebut.... walaupun hiasannya adalah dari bahan2 kek saya... tapi bukan itu yang jadi soalannya.... persoalannya.... muchit dengan ikhlas membuat kek untuk saya dan hasilnya sangat menyelerakan saya....
Butter kek chocolate home made....


Selesai sessi memotong kek Pn. Besar memberikan saya sesuatu.... yang selama ini saya tak pernah terfikir yang Pn. Besar sudi memberikan saya sesuatu yang berharga.....




P palang S : Banyak harta saya untuk di kumpul... Alhamdulilah

No comments: