Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 26, 2014

Singapore Session

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُ


Destinasi : Singapore

Dulu destinasi ke singapore memang saya impikan. Ramai sangat yang bercerita. Singapore best. Singapore menarik. Singapore pergi holiday best. Hati pernahla berdetik boleh ke saya jejak kaki kat sana. Mahal ke nak ke sana?? pelbagai soalan bermain di minda.
Alhamdulilah tahun lepas 2013 saya berjaya memjejak kaki di sana. Gila ayat macam jakunkan.
Kalau tak silap awal bulan Feb tahun lepas saya ke sana. Selalu orang jalan dan tidur di sana tapi di sebabkan saya nak jumpa kawan2 saya di johor jadi saya mengambil keputusan tidur di Johor dan bertolak ke Singapore di awal pagi.

Seriously mula2 sampai sana memang kami sesat. Mengharapkan MAP yang terpapar di papan kenyataan. Bertanya orang adalah 1 kewajipan untuk kami. Bak kata orang malu bertanya sesat jalan.
dari 1 destinasi ke 1 destinasi kami pergi. Asal nampak cantik je snap pic. Tujuan utama nak pergi singapore harusla sebab USS kan. so bagi kami yang naik turun bus dengan MRT jadi agak kelewatan untuk masuk ke USS. Act boleh je masuk USS tu tapi macam rugila sebab masuk da lewat.

Kami mengambik keputusan untuk ke sana tanpa masuk ke USS. in shaa Allah kalau di izin Allah kami akan sampai lagi.










Pada awal bulan Oct my lelove saya di hantar bekerja di Singapore. Jadi Singapore dah jadi tempat saya berulang alik kalau di ada masa yang terluang. Bukan sekali tapi alhamdulilah berkali2 saya ke sana. dan hampir saya menhafal setiap bus yang perlu di naiki untuk ke MRT. Tempat2 menjual makanan sedap2. Membeli barangan dengan harga yang berpatutan. Dan akhirnya saya berjaya untuk memjejak kaki ke USS. Walaupun saya belum dan masih dalam perancangan untuk ke Sentosa Island juga. In shaa Allah


















Terima kasih daun keladi kepada orang penting selama saya di Johor. Mereka2 ni la yang tak jemu2 membawa saya dan Lelove ke mane saja di johor. Dari tempat makan sampai la ke Shopping Mopping...
Walaupun melayan kerenah saya sampai 5am.
Walaupun saya ke sana boleh di katakan sebulan sekali.
Tak jemu2 mereka menemani saya.






No comments: