Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 01, 2015

Jejalan tackle Mamu



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُ


19 -21 Feb 2015

Mood nak update blog kekadang datang tanpa di duga. Tapi yang menyakitkan hati bila nak update by hp je punye la payah. 
Lagi payah bila share pic bebanyak. 

Sambung cerita percutian ke-3 saya untuk tahun 2015... Act dalam list Percutian tahun ni bukan dalam Malaysia. Kalau tahun lepas banyak ke arah Thailand. Ingatkan kalau de rezeki lebih percutian kali ini nak ke Indonesia atau pun ke Philippine. In syaa Allah kalau ade rezeki sampaila saya. 
Jadi rezeki saya bulan ni ke dalam Malaysia dulu. Sehari selepas ke Bukit Tinggi Pahang seperti biasa saya memang suka buat kerja gile. Pergi bercuti tanpa di rancang. 
Bangun tidur suruh Lelove search hotel available ke arah Utara. Hampir jawapan memgkecewakan. Hotel bajet or hotel 🌟🌟🌟 🌟🌟 semuanya hampir full. Akhirnya Hard Rock Cafe je yang available dan cuma ada pada hari sabtu. So jumaat nak stay mane? Search lagi alhamdulilah dapat gak ke arah Bayan.. Xkisahla as long dapat tempat tidur. 
Kami sampai ke Penang lebih kurang 130am. Alhamdulilah jalan tak jammed. Cuma kami bertolak selepas Isyak. Selesai check in roger kekawan yang memang balik Penang. Ajk lepak kua makan. 
Destinasi pertama ke Penang. Harusla melawat ke Purr-fet cat cafe. Makan minum bersama anak bulus. Niat nak ke Hong Kong tak tercapai so melawat dalam negeri dulu ambik feel dulu. Hahahaha
Banyak sangat peraturan yang perlu di ikut. Kena order makanan rm18 ke atas. Andai anak bulus tidur tak boleh kejut. Tak boleh dukung. Ahh banyak sangatla kalau nak tau syarat sila ke sana. Almost anak bulus time saya pergi semuanya tidur. Dah sangat  tak friendly dengan manusia. Taula awok tu comel. Sakit tuh ku di sini je rasanya. 









Tak banyak pic pun dapat di ambil. Hampir semuanya tidur dengan lena. 
Perjalanan di teruskan ke Chocolate boutique. Banyak kali saya ke Penang banyak kali juga nak ke Chocolate Boutique tak pernah sampai. Nak gak tahukan apa ada kat sana. Apa yang menarik. So Alhamdulilah lelove ikut je kerenah saya nak ke mane pun tanpa buat muka. 

 




Bte takda apa pun menarik. Saya tak beli apa2 pun masuk pun tak sampai 15mimute. Atleast saya dah pernah masuk. Tahu apa ada kat Dalam Chocolate Boutique. 
Dalam perjalanan ke kereta sempat la singgah ke Armenian Street. Memang tak habiskan perjalanan sebab ianya sangat jauh antara 1 sama lain.  Memandangkan parking pun susah nak dapat. Jadi niat terpaksala di batalkan. Pergi yang manr sempat je. 


 
Love Lane > Jalan Cinta > Cinta Kami > YayunkDdy > Sayang Lelove 
Hahahaha ni kes da merapu. Saje je nak tambah ayat dalam Blog ni. 




Seperti biasa malam hari harusla ke Night Market. Memandangkan saya stay di Hard Rock. 
Ehhh Ehh jap jap nak ke saya post pic dalam bilik hard rock?? Macam separuh Hamba Allah share pic kat Cameron Highland konon stay kat hotel mahal tapi katil single 2 set duduk 4 orang. Bolehlaaa dapat gakkan merasa. Hahahaha funny betul manusia camni. Statements dia sungguh kelakar sebenarnya. Ok berbalik pada cerita asal. Memang saya sengaja tak nak share pic bilik. Tak dan pun nak snap sebab kepenatan. Time teringat katil dah bersepah. 
Meh saya share pic wajib harus sapa sampai penang kena ambik kat gitar. 


Bubye habis sudah cerita percutian saya kali ke-3 untuk tahun 2015. 
In syaa Allah di murahkan rezeki. Di panjangkan umur. Destinasi seterusnya akan saya update. 

No comments: