Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 14, 2015

Bubye Hatyai Hello Krabi



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُ


Taraaa hari yang di tunggu kini telah tiba. Say bubye to Hatyai. Say hello to Krabi. 
Seperti bagpacker lain selagi boleh berjimat kami akan berjimat. Perjalan dari bandar Hatyai ke Aonang Krabi dalam masa 4-5jam kalau menaiki van tapi kalau nak cepat ongkos terlebih naikla flight tak sampai 1jam dah sampai. Tapi kenapa perlu membazir selagi boleh berjimat. Kenapa setiap cerita saya kali ini saya banyak tekankan pasal "jimat" kedekut benau bunyinya kalaula asyik ulang2 ayat yang sama. Terserah tapi apa saya boleh katakan kalau kata pun bagpacker baikla search cara untuk penjimatan. 





Wanita kan kalau pergi holiday tak shopping bukan wanita lah. Pergi memasing bawa sorang 1 beg sampai Hatyai dah jadi 5 beg. Act beg kami yang bertambah. Mereka be2 masih kekal 2 beg dari datang sampai hari last day di Hatyai. 
Well saya memang suka shopping. Even da banyak kali sampai Hatyai. Ada je benda nk di beli. 
So back to our story. Kami bertolak dari Hatyai lebih kurang 10am dan sampai di Aonang Krabi dalam pukul 2pm lebih. 
Di sini saya tekankan sekali lagi. Bia orang nak cakap ape lagi2 bab hotel. Kami memasing bersetuju duduk di Hostel yang semalam rm22. Kenapa duduk hostel?? Meh nak habaq sikit naaaa. 1st day sampai still takde activity so merayau2 di Aonang cari packed untuk island hopping 7island. So nampak tak berapa lama je duduk di dalam bilik?? Dan keesokkan harinya Island hopping pukul 1pm sampai 9pm so dah terang2 kan weall x akn bangun menyubuh hari so bangun siap2 untuk lunch then terus ke Island Hopping 7island. Nampak tak weall still tak stay lelama dalam bilik. Habis island hopping kami bersiap untuk berjalan2 di pasar Aonang. Jadi dengan sewa hostelkan dah jimat. Tapi ni untuk bagpacker untuk honeymoon tu saya tak sarankan. 




Ready for 7 Island. 


Chicken Island. Even da berapa kali pergi still nak snap pic. 








P palang S : Story day 1 & 2 



No comments: