Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 23, 2014

BackPackers 2nd Time - Krabi Thailand -

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُ



 Destina : Krabi Thailand
Tarikh : 14 Feb - 17 Feb 2014

2 minggu selepas ke Bandung destinasi seterusnya ke Krabi Thailand... Ni betul2 kes tangkap muat... main sambar mane sempat je... Sebenarnya tiada dalam perancangan pun... tapi camne tah hati ni tetiba teruja sangat nak follow kekawan lain ke Krabi even saya kena bergerak sendiri ke sana...
Teruja ok da serupa macam Minah2 saleh lak berjalan sesorang dari 1 negara ke 1 negara... class ko jah...

Ni angkara tiket keretapi kehabisan... jadi saya bergerak naik flight pada keesokkan hari nya... dah sedia maklumkan naik kapal terbang jauh lebih cepat dari naik keretapi...tiket flight pun beli malam 13 Feb tu... memang kire kerja gilela...Perjalanan naik keretapi mengambil masa 13jam kalau tak silap saya la... di sebabkan mereka2 bertolak dari Kl sentral pada 13 Feb pukul 1030pm maka 1130am akan sampai ke Hatyai... Hatyai ok belum lagi masuk perjalanan ke Krabi... mengambil masa dalam 4 ke 5 jam.... so sila la kire brapa lama untuk saya menanti kedatangan mereka...

Jadi saya mengambil penerbangan ke Krabi airport pada pul 140pm di jangka tiba dalam 330pm tapi ianya masih awal untuk saya menunggu kekawan yang lain... maka saya teruskan perjalanan ke Krabi Town menaiki Bus... Yes bus sebab saya sesorang jadi confirm2 saya tak berani naik teksi seorang diri... ala2 back packers la ni... Bus pulak berhenti dalam 4 ke 5 kilometer untuk ke hotel... jawapannya berjalan kaki lah saya ke Hotel.. Alhamdulilah semuanya berjalan dengan lancar... saya selamat sampai ke hotel...

Hotel ke?? act bukan hotel pun sebenarnya Hostel... 1 dome ade 10orang.. kami ber 6 dan mereka2 nak duduk sekali dalam 1 bilik.. jadi hostella pilihan mereka... di sebabkan saya tak pernah menyewa Hostel jadi amatla teperanjat bila buka2 pintu bilik ada 3orang lelaki mat saleh... sedang berbaringan atas katil.. Oh Man mati la aku itu yang terdetik dalam hati saya bila 1st time nampak mereka... But dieorang sangat friendly... jauh beza sangat dengan apa yang saya fikirkan.... berkali2 saya tanya mamat saleh tu betul ke ini bilik "Library" ok name bilik tu "Library" bukan perpustakaan ya...  mungkin dari raub wajah  saya yang cuak dorang melayan + berborak2 ngan saya sampaila kekawan saya sampai pada pukul 7pm.... Bilik yang cukup selesa walaupun kena share bilik dengan bangsa lain.... WIFI keutamaan untuk saya berhubungan dengan kekawan yang tak sampai2 ke destinasi... Nasib hostel tu provided WIFI secara free kalau tak mau seksa idup saya seketika...

Lupa lak nak mentions di sebabkan akhir Oct tahun lepas saya da ke Aonang Krabi jadi pilihan kali ni di Krabi Town je... but serious shit sangat membosankan... takde activiti yang menarik untuk uall buat malam hari melainkan nite life...
 perjalanan ke Aonang dari Krabi Town dalam 20km.. kebosanan malam hari kami nekad menyewa motor dan bergerak ke Aonang....
Leka di Aonang tak sedar da hampir pukul 330am harusla perut berirama... makanan halal??? aduhai mane nak carikan pepagi ni... akhirnya berkampungla kami di depan 7e sambil makan meegi...











No comments: