Daisypath Anniversary tickers

Saturday, December 13, 2014

City of Angel - Sept2014

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُ



Lama sungguh tak update cerita terkinikan. Eventhough cerita bakal update ni dah lama sangat berlalu. Dah berbulan2 kot tapi dengan kerajinan yang sekejap ada sekejap hilang macam chip more ni maka saya akan gak update step by step walaupun tak mengikut tarikh bulan masa kejadian. 

Kali ni cerita bakal saya kongsikan mengenai pengalaman saya bercuti ke "Angel of City"
Di mane?? Ce search sikit. Mane lagi kalau bukan di Bangkok. Percutian yang telah di rancang lebih kurang 6bulan dan akhirnya masa telah tiba.
Alhamdulilah seawal 530am saya telah berada di TBS stand for Terminal Bersatu Selatan. Kenapa ke situ??? 1st sebab parking kereta di situ sangat selamat dan Komuter direct ke KLIA2 mengambil masa sekejap untuk sampai ke destinasi. See tak buang minyak tak buang masakan??? 
Penerbangan ke Bangkok di jangka pukul 1030am dan akan check seawal 2jam. Bukan apa itu 2nd time for me ke KLIA2 so takut la tersesat dan halangan2 yang bakal tiba. Bak kata pepatah sediakan payung sebelum hujan.
Sampai ke airport Bangkok lebih kurang 12lebih waktu tempatan. Seharusnyala mencari di mane diestinasi hotel yang telah di booking. Act kami tak booking hotel pun sebab nak jimatkan pebelanjaan. Jadi kami dengan kata sepakat menyewa hostel yang kami boleh tidur sebilik bersama kekawan yang lain. Save sikit kan bila bersama dengan kekawan yang lain. 
Selesai checkin dengan perut yang berirama kami mula mencari destinasi makanan halal. Bukan nak cakap apa la mungkin kami tak berapa tahu di mane terletaknya penjual makanan halal yeala kata pun pertama kalikan ke Bangkok. 
Sepanjang 7hari kami berada di Bangkok alhamdulilah kebanyakkan hampir kesemua tempat kami dah sampai. Makanan halal tak payah cakapla. Senang je kot nak cari dengan search mahu pun ringala sikit mulut tu bertanya.
Andai di beri peluang saya dengan bangganya saya ingin menjejak kaki sekali lagi ke Bangkok. Kenapa??? Ya Allah sangat heaven ok bab2 shopping mopping ni. Bayangkan luggage saya dan love sahaja 25kg belum termasuk 14kilo kami yang boleh di bawah ke atas. So total semua 39kg tak mencukupi. Heaven tak?? 
Itu pun ada barang yang kami terpaksa pejam mata untuk tidak membelinya. 
In shaa Allah andai di izinkannya saya akan kembali lagi ke Bangkok dengan stategi yang lebih baik. 

                         

                          

                                                  
                                                                                                           

                                          
                                         

                                                   

                                                   

               
              
                                          


No comments: